Principiile artei teoretice 7. Arta traditionala ca arta intuitiva, ezoterica si echivoca
vezi articolul precedent
Substratul intuitiv al artei este format din acele elemente ambigue si ezoterice din interiorul continutului manifest care trimit la o poveste mult mai diversa. Folosirea elementelor expresive, a sensurilor multiple si a ironiei cu subintelesuri profunde sunt tehnici definitorii ale artei intuitive. Elenismul si barocul sunt exacerbari ale expresiei din artele vizuale. Acestea exista in diferite doze in fiecare dintre celelalte curente specifice artei intuitive traditionale.
Intrebarea tipica a publicului fata de arta traditionala (elitista) este „Ce reprezinta?”. Acest public s-a obisnuit sa perceapa arta ca pe o realitate suprasenzoriala (specifica unui spirit cartezian, dualist). Prezenta unor astfel de elemente ale mentalitatii clasice in interiorul continutului manifest al artei traditionale este, prin definitie, garantia valorii sale. Folosirea simbolului, si cautarea eterna si sisifica a semnificatiilor simbolului, face parte din discursul spiritual al artei traditionale. Mintea omeneasca se ofera sa refaca acest drum, sa refaca verigile lipsa ale lantului povestii in cauza si astfel retelele mnezice profunde, de care vorbeam mai sus, sunt refacute. Arta traditionala se dovedeste in acest caz a fi un puzzle, un rebus pe care ctitorul il desluseste, ajungand la o panorama jurnalistica complexa asupra subiectului.
vezi articolul ulterior
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comentarii:
Post a Comment