Arta contemporana protesteaza impotriva vechilor practici trase din epoca realismului socialist
Cititi aici mesajul de protest.
In urma articolui publicat aici de domnul Eugen Radescu fata de acest protest ii raspund astfel:
Spuneti ca banii sunt problema supararii artistilor tineri. Ok. Cred ca aveti dreptate. Insa vi se pare normal ca acesti bani pe care MCC ii ofera sa ajunga la niste fosile ca Chira & Co. Nu sunt ei destul de bine infipti in ruinele vechiului sistem care se prelungeste in politica si institutiile actuale printre care si MCC? Oare nu e mai bine ca acesti bani sa mearga catre cei tineri?
Diferenta intre "oamenii ministrului" din MCC si angajatii MNAC este ca acestia din urma au se ocupa cu fenomenul artei contemporane, au adus in Romania niste evenimente remarcabile in timp ce primii fie sunt inscrisi in partidul de guvernare fie fac parte din PR-ul extins al al acestuia. Si stim si noi care sunt criteriile de promovare in lumea politicii... Poate nu e MNAC cel mai transparent in materie de promovare a "resurselor umane" insa ceea ce se intampla in sistemul politic este mult prea sub orice comparatie...
Sau, ca sa fiu mai clar, daca "a urma cursurile Academiei de Arta din Bucuresti - pe banda rulanta" nu te face "specialist” decat un biet critic de arta imbatranit in birocratia romaneasca", te fac oare mai specialist cursurile de informator securist cu care majoritatea oficialilor culturali s-au cocotzat in locuri caldutze? Oare aderarea postrevolutionara la francmasecurie asa cum se poate vedea in tot ceea ce inseamna oficial in Romania te face mai specialist? Hai sa vedem care dintre cei dintre cele 2 tabere au rezonanta internationala, hai sa le vedem pedegree-ul si sa se faca o comisie cu cei mai buni din ambele institutii!
Nu imi dau seama ce vreti sa spuneti cu "cateva personaje zguduite de excese histrionice. personajele doareau sa iasa din anonimat altfel decat prin ceea ce fac. si atunci s-au apucat sa faca stenciluri prin Bucuresti" . Nu imi aduc aminte sa fi fost o explozie de stenciluri pe tema referendum-ului tocmai pentru ca spiritul urban la care faceti referire indirecta nu prea se angajeaza in (pseudo)lupte politice de genul celor de atunci cu indivizi care atunci se scuipau de mama focului si cum se curteaza flirtos. La momentul acela am oferit o replica d-lui Razvan Ion fata de interpretarea politicianista a stencilului lui Gorzo "Plec in 5 minute". Puteti sa o (re)vedeti aici. Il aduc pe Gorzo in discutie deoarece stiu ca el a avut singurul stencil cu "tema" referendumului (desi, la oprivire mai atenta ati intelege ca tema este mult mai larga decat cea in cauza). Mai stiti dvs. verunul? Eu nu imi aduc aminte sa fi aparut vreun alt stencil in acea perioada pe aceasta tema. Abia la o saptamana dupa acel schimb de replici eu am pus pe Tariceanu tocmai pentru a-i mai indulci tonul domnului Razvan Ion. Dupa cum vedeti cel pus de mine s-a intamplat sa fie in favoarea celor care au votat NU. (Insa, repet, tema este mult mai larga decat cea a luarii unei pozitii favorabila fata de vreuna dintre partile angrenate in restilgul politic).
In orice caz aprecierea dvs. cum ca "personajele doareau sa iasa din anonimat altfel decat prin ceea ce fac" este cu totul lipsita de sens in cazul lui Gorzo deoarece el este cel mai cunoscut artist tanar de la noi iar stencil a facut by default. Pot insa vedea o viziune diferita fatza de colegul dvs. prin faptul ca acceptati ca unii ca Gorzo "s-au apucat sa faca stenciluri" pentru ca "doareau sa iasa din anonimat" in timp ce dansul i;l acuza ca e agent PSD. Daca va referiti la mine pot spune ca si eu am facut stencil inainte de episodul cu "Plec-Vin" iar faptul ca al meu a fost anti Tariceanu ar trebui sa va
Daca considerati ca artistul este diferit de personajele "zguduite de excese histrionice" si ca daca este rusine pentru un el in a se zbate "sa iasa din anonimat" (pentru ca in descrirerea pe care o faceti ma regasesc in mod direct) atunci va recomand cu ambitie sa va ocupati mai mult de functia de "politolog (specializat in relativism moral si etica politica)" si mai putin de cea de "curator si teoretician".
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comentarii:
Domnule Baldovin,
multumesc foarte mult pentru amabilitatea post-ului. nimic din cele scrise nu va privea direct.
adaugirile, asemanarile, presupozitiile va apartin.
salutari,
eugen_radescu
Post a Comment