Above and Beyond la festivalul „Afterhills” - 2018

|




Da, la mai putin de un an de la ultima reprezentatie in Romania , iata-i din nou pe Above and Beyond, pe meleagurile mioritice. Mai exact la Iasi la a doua editie a festivalului de muzica alternativa, cultura electronica si conexe „Afterhills”, Iasi. In aceeasi formula, cu Jono si Tony la pupitru, au inceput cu aceeasi piesa precum anul trecut, de m-am si speriat ca o sa puna acelasi set ca atunci. N-a fost cazul, Above and Beyond au scos intre timp un album foarte reusit si intre timp tin un turneu mondial de promovare. Am trait la Iasi exact in urma cu 10 ani probabil cel mai bun an al meu de dupa anii de liceu. Asa ca mi sa fluturicat stomacul odata cu revederea sa si cu revederea cu Above and Beyond atat de repede, dupa ce anul trecut au ajuns aba dupa 4 ani cand fusesera ultima data.


Nu stiam de festivalul asta pana cand am aflat ca Tony si Jono vor pune acolo un set. Cum am auzit ca vor veni iar in Romania, mi-am planificat timpul in asa fel incat sa nu-i ratez. Cam greu cu mersul pana la Iasi, in special cu intorsul de acolo. Above and Beyond au avut show-ul duminica intre 23 si 00.30 iar eu luni trebuia sa fiu la 10 la munca. Am fost devastat de oboseala a doua zi, iar de luni seara de la 7 pana marti la 7 am dormit lemn. Si asa am ajuns sa-i filmez pe baieti a 3-a oara in show-urile pe care le-au tinut in Romania. De data asta Jono m-a filmat si el pe mine, impreuna cu restul audientei. Sunt al treilea in lateral care bate din palme din primul rand, in partea dreapta a culoarului (din vederea de pe scena).


Mersi, Jono! @jonogrant


Dupa cum anticipam acum 10 luni, Above and Beyond a lansat un nou album intre timp intitulat „Common Ground”, si au promovat cateva piese de pe el. Anul trecut, la „Timeshift” au pus „Northern Soul”, in setul lor si asta m-a facut sa cred ca urmeaza un album. La fel au facut si de data asta:



Am o problema cu versul „You can never take my soul” la piesa asta. De fapt ma cam sacaie. Nu mi se intampla de obicei sa ma deranjeze versurile la piese. Nu am pretentia ca versurile sa fie toate a la Pink Floyd. Muzica nu trebuie neaparat sa fie acompaniata de poezie. „Northern Soul imi place foarte mult, dar cand o fredonez schimb versul asta cu „But I will never be your pawn” si „But you will never fade my hope”.

Cel mai mult din „Common Ground” imi place „Alright Now”:



Imi pare rau pentru calitatea sunetului, mi-am restartat telefonul chiar inainte de show si am uitat sa ajustez starile microfonului la sunet puternic. Rezultatul a fost infiltrarea acelui harait in sunet. Asa ca haideti s-o auzim cu un sunet bun si sa simtim energia!



O alta piesa faina pe care au pus-o este „Always”



sau „My Own Hymn”



De asmenea, au pus si piese mai vechi precum „Satellite”



sau „On my way to heaven”



Dar, se pare ca un alt album este anuntat de o piesa noua, intitulata „RedRocks”, publicata pe youtube in urma cu cateva luni, si pusa de data asta.



Asteptam eventualul nou album, dar sa nu-l scoateti anul acesta, ca mai e de savurat Common Ground”!

Dintre piesele cu mare impact in emisiunea lor radio ABGT care se difuzeaza live vineri de la 21 la 23 pe site-ul lor, si pe canalele de socializare aferente, m-am bucurat sa aud pusa in set „Lovingly” a lui Oliver Smith:



Setul s-a incheiat cu piesa pe care eu si multi altii o considera numarul 1 Above and Beyond, respectiv „Sun and Moon”



Pe care s-au invitat si cativa fani pe scena pentru celebrul deja eveniment AB „push the button”. Daca am timp, o sa fac si eu un banner data viitoare poate am sansa sa fiu invitat de ei sa apas butonul. Baietii n-au pus toate piesele de pe album , ceea ce lasa de banuit ca s-ar putea intoarce curand pentru un set complet. Deci, ma pregatesc.

Despre restul de artisti mai cunoscuti nu mai scriu, i-am mai vazut in alte contexte, pot fi gasiti pe pagina web a festivalului. Ii amintesc doar pe

Aly and Fila care nu prea au venit prin Romania, dar iata-i aici:



Paul van Dyk a pus si el :



Andrew Rayel a invatat cateva cuvinte in romaneste.



In rest, foarte mult tehno. A existat o scena in care s-a pus doar tehno.

Tehno –minimal cu Art Department (aici intr-o reprezentatie de la alt eveniment)



Ben Klock la Techno Stage



Partile negative au fost cam multe. In primul rand ca n-au un canal de youtube sau un Promo Movie care sa dea un aspect de festival serios sau macar de petrecere de luat in seama. Adio promovare.

Priviti cu ce au putut veni la promovarea de aproape acum un an a festivalului:



In 2017 macar s-a facut asta:



Noroc cu preturile mari, mult peste cele ale festivalurilor de gen din Romania, care chiar au atras atentia. Site-ul arata precum logo-ul, a petrecere campeneasca, sau a companie de mezeluri. Noroc ca se vad foarte bine sponsorii. Cu putina scalare a logo-urilor lor se putea chiar crede ca ar fi vreo petrecere aniversara a acestor companii. Oamenii au fost bine intentionati.

Am fost foarte curios sa vad cum se prezinta festivalul in materie de experimental, dar in privinta asta iar am avut o surpriza neplacuta. Am fost in imposibilitatea de a gasi materiale in spatiul online cu artistii care au evoluat pe scenele alternative. Multi dintre ei parca au fost lansati odata cu festivalul, nici macar numele nefiind cunoscut, astazi cand internetul stie despre orice si oricine. Ciudat au fost ca unii au facut un fel de atelier in aceste scene evoluand pe mai multe zile, la diferite ore. Fiind noi in spatiul acesta nu au fani si nimeni nu a stat de la cap pana la final sa-i vada. Programul a fost decalat asa ca in spatiul acesta a iesit o harababura de nedescris in privinta recunoasterii artistului care evolueaza. Pana si la gara se anunta cand intarzie un tren. Eu am facut cateva filme cu ei, dar n-am stiut cine au fost si nici ca am gasit dupa aceea in mediul online urme prin care sa-i identific. Aveam de gand sa le public in canalul meu dedicat evenimentelor de acest gen, dar pana la urma le-am sters pentru ca n-am stiut ce descriere sa le fac.

Asa ca recomand organizatorilor sa vina cu o tabela care sa precizeze cine evolueaza, sau macar sa-si faca niste vizualuri pe fundal in care sa le apara din cand numele. Unii dintre ei au fost interesanti, poate ca sunt muzicieni consacrati in alte genuri, sau alte proiecte si care au incercat o reinventare. Foarte bine. Nu-i nicio rusine sa te reinventezi. Andrew Fletcher de la “Depeche Mode” are o cariera solo ca DJ. Dar trebuie sa te iei un pic in serios, chiar daca in audienta n-ai decat 10-15 oameni. La ce te astepti din prima?

Dintre cei pe care i-am putut identifica mi-a placut „Omul Spin”, care si el s-a lansat de curand in muzica. Iata-l aici intr-o sesiune ulterioara:


„Cel visator”, este un DJ la un radio in Iasi si se considera un colector de muzica. Iata-l aici intr-o alta sesiune decat cea de la festival:





0 comentarii: